...ami az éjjel történt. Alig fejeztük be a VB tipp-mixet, megrázó hír került ma az arcunkba.
Az éjjel brutálisan megölték Marian Cozmát, a veszprémi férfi kézilabda csapat beállósát. Minden hasonló hír előtt értetlenül áll az ember, de egy közismert, kedvelt sportember halála talán még felfoghatatlanabb.
Vagyunk páran, akiknek a kézilabda egyik kedvenc sportunk, ezért egy post erejéig emlékezzünk meg róla! R.I.P.
Kisangyal 2009.02.08. 22:03:41
Kisangyal 2009.02.08. 22:08:54
www.naplo-online.hu/cimlapon/20090208_gyanusitott_foto
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.08. 23:09:08
www.mno.hu/portal/614673
A két utolsó bekezdés szerint nem csak nemzetközi botrány várható, de rosszabb is.
Sajnos van némi tapasztalatunk róla, hogy - maga Veszprém lehet talán a béke szigete - de a környékén a falusi lakók bizony rettegésben élnek.
Az ok nélküli kötözködés, "einstandolás" és még mások javainak tönkretétele is napi gond.
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.08. 23:14:14
Elfogták a veszprémi gyilkosság egyik gyanúsítottját az osztrák rendőrök.
Raffael Sándort a magyar rendőrök információi alapján az osztrák rendörök fogták el Austriában – közölte este az igazságügyi miniszter. Draskovics Tibor részleteket egyelőre nem árult el. A férfit feltartóztatták a rendőrök, még folyik az adategyeztetés.
Briguszka 2009.02.08. 23:21:49
Dr Net Elek (törölt) 2009.02.08. 23:36:27
Kisangyal 2009.02.09. 02:07:20
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.09. 02:42:14
de..
itt nem is az a legnagyobb baj hogy elsportoloktol van szo/ itt anyyi kiterot hihetetlen milyen szeretet zudul a skat kritizalt, roman szerb stb emberre/
nem is arrol hogy megoltek egy embert
vagyis persze mindkettorol de leginkabb
magyarorszag eljutott a gyujtopontra
a kanoc meg van gyujtva
az embereknek eleguk van a ciganyokbol/ az osszesbol, megha mindenki tudja nem az osszes bunozo/
mondjuk ki
valamit csinalni kell, mert baj lesz
es kezdjuk ujra
Kisangyal 2009.02.09. 04:18:58
Örülök, hogy látlak! :)
És jól látod a dolgokat...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.02.09. 04:28:58
olvasok en itt mindent de ritkan irok az igaz
ma ezzel telt a napom, megneztem elolvastam mindent amire kepes voltam
mint mondtam innen nehez velemenyt mondani, de valahogy erzekelheto a tarsadalmi feszultseg
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 07:35:18
mást nem tudok mondani hirtelen.
Pepin bácsi 2009.02.09. 07:38:35
Tegnap itt volt a készenléti rendőrség meg a Magyar Gárda. Ha tudok friss írt rögvest megírom.
Nem járnak drappok az utcán...
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 07:40:04
iwiw-en a körözött sztojka nevű gyanúsított. ajállom a képeket és a hozzáfűzött véleményeket, amíg még látható nézzétek meg!
Pepin bácsi 2009.02.09. 07:40:25
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 07:49:06
vityázz magadra he!!!!!
nehoty balyod essen: viperapéklapát benn van az irodában?
Hát ha Árkán úr emberei megérkeznek a Sesum papával, akko tuti nem néma gyertyás felvonulás lesz........... Na ez végre kiugrasztja a nyulakat a bokorból....
havajj 2009.02.09. 07:53:36
Szerintem meg nem ugyvan. Ami itt folyik az kérem rasszizmus.
Egyetértek, száradjon le a f@sza a 2 (vagy több) jómadárnak aki ezt csinálta, de ugye senki nem gondolja, hogy az utolsó cigányok által elkövetett bűneset óta nem volt Magyarországon semmi.
Tessék kérem megnézni a statisztikát, évente többszáz ember hal meg erőszakos halállal, nem pedig 1, akit történetesen cigányok szúrtak le.
Persze, most van kiket szidni a sajtónak, mert cigányok voltak...
Sajnálom de ez van.
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 08:01:47
Pepin bácsi 2009.02.09. 08:02:09
Legyek haditudósító-e ?
cyan 2009.02.09. 08:14:21
Az biztos, h valami elindult most, mindenkinek elege van már. Mi van itt? Mi lesz itt!
cyan 2009.02.09. 08:17:01
havajj 2009.02.09. 08:20:27
Hogy ezt kell minden nap nézni/hallgatni, hogy pl. kirakják a rendőrkapitányt azért mert kimondja azt a szót, hogy cigánybűnözés...
Aztán 2 cigány elkövet valamit, (valami olyat amiben mindenki érintettnek érezheti magát, mégha nem is az) és rögtön senki nem ítéli el a fajgyűlöletet.
Meg elegem van a Sesum papából, aki jobban tenné, ha visszatakarodna a helyére, ha már nem tudja megkülönböztetni az orrlyukát a segglyukától. Semmi keresnivalója itt se milíciának, se semmilyen hőbörgésnek.
Láttam a Cozma apját, ő tudta mi normális és mi nem, pedig az ő fija meghalt.
A helyzetet megoldani csak a magyar rendőrség dolga, és ha nem sikerül az a mi szégyenünk.
Kollektív. Mert képtelenek voltunk olyan vezetést választani ami megoldja a problémákat. Amelyik képes felismerni, hogy hát baszki, itt élnek velünk a cigányok. Más a kultúrájuk, más a történelmük, más a vérmérsékletük. Valamit csinálni kellene, és nem akkor ha már beüt a szar.
De ezek ellenére mondom: Az, hogy valakit éjszaka megkéselnek, és belehal, nem kirívó eset magyarországon (mégha nem is sűrű). Bármilyen hihetetlen...
Pepin bácsi 2009.02.09. 08:21:45
Mi van nem úgy ????
Mokele-Mbembe 2009.02.09. 08:28:48
Mi a heyzet a fronton-e, Vice úr?
Pepin bácsi 2009.02.09. 08:33:35
@havajj: én csak azt szeretném mondani, ez a "cigánybűnözés" nem az a kategória, hogy kimegyünk az erdőbe fát lopni, meg a szőlőhegyen leszedjük a terményt. Itt egy kicsit keményebb a helyzet.
Zuzuka 2009.02.09. 08:37:38
Marian Cozma nyugodj békében!
mielőbbi gyógyulást a 2 sérültnek!
remélem eléri a bűnösöket a megfelelő büntetés
Pepin bácsi, vigyázz magadra!
Pepin bácsi 2009.02.09. 08:39:44
index.hu/bulvar/2009/02/08/rettegnek_az_enyingiek/
Kisangyal 2009.02.09. 08:41:27
Havajj!
Engem nyugodtan lerasszistázhatsz, már kezdem megszokni. Pedig az a szó mást jelent. Én inkább utóítéletes, vagy tapasztalt vagyok, ezért gondolom úgy a dolgokat ahogy.
Anno én onnan indultam, hogy: jajj szegények mindenki csak bántja őket... és ma már úgy gondolom, hogy annyira más a kultúrájuk, a mentalitásuk, hogy a büdös életben nem fognak olyan szinten integrálódni ahogy azt sokan elképzelik.
Természetesen most is beleestem abba a hibába, hogy általánosítok, ezt értse jól mindenki, nekem is vannak cigány puszipajtásaim de csak nagyon kevés...
Itt nagyon sok féle nép él és látom, hogy itt hogyan műxenek a dolgok egy fejlett országban és előzően egy teljesen más kultúrából vannak tapasztalataim.
Meg lehetne oldani a problémát igen könnyen, csak az sokaknak nagyon nem tetszene...
Kisangyal 2009.02.09. 08:45:05
Ha nagyon nem érted menj el pl egy borsodi faluba, vagy városba egy pár napra. Persze most nem ér, me tele van minden rendőrökkel.
Vagy azt hiszed a birka magyar mind ok nélkül lázad?
Mokele-Mbembe 2009.02.09. 08:46:12
@havajj: "Más a kultúrájuk, más a történelmük, más a vérmérsékletük."
Hétszáz éve itt élnek, és egy centit sem hajlandók alkalmazkodni.
Érkezett ide más vándorló népcsoport, a kunok sem voltak jobbak annak idején, ők sem tiszteltek semmiféle magántulajdont, mégis valahogy sikerült beolvadniuk.
Sok minden terhelhető az aktuális kormányok számlájára, de leginkább az, hogy egy tévesen értelmezett "korrektség" jegyében elhitették velük, hogy nekik csak jogaik vannak, kötelességeik viszont nincsenek. Most ennek isszuk a levét.
Az pedig minden társadalomban megfigyelhető, hogy krízishelyzetekben sokszorosára erősödik a bűnbakkeresési hajlam. Sok tényező szerencsétlen összejátszása, hogy ez a helyzet kialakult.
Zuzuka 2009.02.09. 08:47:42
senki de SENKI nem mer velük szembe szállni, bármit megtehetnek, nem büntethetők...
Kajzer, ment az eccázalékom.
Mokele-Mbembe 2009.02.09. 08:51:04
Meg lehetne oldani a problémát igen könnyen, csak az sokaknak nagyon nem tetszene... "
Ezt kifejtenéd bővebben, milyen receptre gondolsz?
Pepin bácsi 2009.02.09. 08:52:47
havajj 2009.02.09. 08:55:23
A cigányok mindig ilyenek voltak, és ilyenek lesznek.
Nem úgy értem, hogy bűnözők, hanem úgy hogy feszegetik a határokat, és amit még meg lehet, azt megteszik. Ha ez a határ ott van, hogy csoportosan összevernek embereket, és nem kapnak megfelelő büntetést érte, akkor addig.
Pont ezért lenne az állam feladata, úgymond felvállalni az átlagemberek helyett egy bizonyos fokú megkülönböztetést, ami abban nyilvánulna meg, hogy jobban odafigyel az ilyen esetekre.
Ha nem teszi, akkor elfajul a helyzet, és mindenki azt látja végső megoldásnak, hogy "ki kell söpörni" a cigányokat.
Ami pedig rosszabb kicsit. De ez csak az én véleményem.
Ne essék félreértés, nem sírom vissza a régi rendszert, de milyen érdekes, hogy akkoriban jóval kevesebb ilyen volt. Pedig cigány szerintem ugyanannyi.
Most meg kibaszott liberalizmusnak álcázzuk azt, hogy mindent szabad. Pedig nem az eszme miatt, hanem csak mert így olcsóbb, meg kényelmesebb. Tehát többet lehet lopni.
Kapott a rednőrség 2 milliárd gyorssegélyt. Ugyan kérem mire elég az?
A válság miatt meg 60 milliárdot spórolnak, csak a minisztériumokon. (vagy mittudomén min).
Javíccsatok ki, de nálam ez azt jelenti, hogy az előző években évente pazaroltak el 60 millát.
Lenne itt pénz mindenre (pl. egy kibaszott rendőrjárőrre a veszprémi éjszakában), csak valahogy eltűnik...
cyan 2009.02.09. 09:02:06
havajj 2009.02.09. 09:03:23
Tudom én is, hogy mióta nem képesek alkalmazkodni, de akkor most mit kéne csinálni?
Zuzuka 2009.02.09. 09:17:35
ja és 3x annyi gyerek születik mint 10 éve... nem ritka a 12-17 gyerekszám! ez tény.
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 09:25:38
Sajnos nem sikerült a hibátlan mérlegünket fenntartani, pénteken beleszaladtunk az első vereségünkbe. 10-zel kaptunk ki, érdekes meccs volt, iszonyatos mennyiségű hibával játszottunk, rossz állapotban és rekortán pályán: két boka és egy térdsérülés. szombaton ismét forduló, természetesen javítani fogunk. Én is szar voltam, egy szép gól, pár gólpassz, két eladott ladba és egy ordenáré ziccer kapufára csapatása szárad a lelkemen.
A témához: mélységesen lesújt, ha sportolót bántanak, aki népszerű, akire az emberek felnéznek. Voltam buliban én is, tudom, hogy ilyen egy pillanat alatt megtörténhet. Rohaggyon meg a kokeró banda! szégeny gyalázat, hogy bajonettel, karddal járkálhatnak. Ide vezetett a liberális faszkodás. Persze, joga van mindenhez mi??????
Egy faszt! Annak is joga van, aki itt nyávog hogy kéri vissza a kölköket? nyolc gyerek, ebből egyet a nagyanyja nevelt fel, hetet meg az állam?????? 4 apától? a qrva annyát van joga! semmihez sincs, mert csak egy élősködő, egy parazita!!!! Nem tesz hozzá semit, csak kivesz és ELVESZ! Pénz, más javait, életét....
Persze, engedni kell, kellenek a szavazatok. A hatalmi elitnek innen üzenem:
Bűnösök közt cinkos, aki néma!!!!!!!!!
sok embert terhel felelősség, azért mert ide jutottunk mostanra. Nincs mentség. Nem fogadok el semmit sem, hogy nem tdnak integrálódni!!!!! Zsigmond király fogadta be az országba őket, pénzért, mert neki kellett a lotyókra. más király egy sem fogadta be őket. Mindegy, rég volt. Több mint 500 éve, bassza meg, annyi idő nem elég? Megmondom miért: mert nem is akartak soha. Ha akarták volna, megtették volna. ők maguk, beállnak a sorba és úgy élnek itt, mint mi, az őslakosok. mosanra a színük sem különbözhetne már, ennyi generáció után. Nem így van? valakiknek ez mindig érdeke volt, hogy fennmaradjon ez az állapot. Én pedig nem fogok adót fizetni, hogy meggondolatlan cigányok kölykeit neveljék belőle, vagy a börtönben ülőket etessék belőle. Én szeretnék öt gyereket felnevelni tisztességben. nincs rá módom és nem is lesz sohasem, hiába álmodoztam erről mindíg. más hülyeségét kell fizessem. A helyzet eldurvult, elfajult. nehogy koszovó legyen, ott is a végsőkig feszült a helyzet az albánokkal. Isten óvjon minket ettől. Eddig nem tett a kormány semmit, mostanra meg lassan kicsúszik a kezük közül. Ha Sesum papa tényleg intézkedni fog.....
Pepin bácsi 2009.02.09. 09:26:58
Kisangyal 2009.02.09. 09:34:15
Dubaiban maximális a közbiztonság, mert:
-Mindenki dógzik valamit
-Külön helyeken "negyedekben" élnek
-Aki valamit kerbekenyész azt abban a pillanatban naggggyon keményen megbüntetik, de az egyenlő az ő és egész családja éhenhalálával.
-+ az arabus, mohamedán törvénykezés ugye, pl sokat lopik=kézlevágás, stb...
Itten annyira nem tuti mint ott, de:
-Külön helyeken élnek, ha nem is mindenki, de a nagyja
-Ha valaki kerbekenyész azt megbüntetik, nem úgy mint otthon
-Dógzanak
-Az indiánok rezervátumban laknak, általában alkoholisták, de muszály dógzani pl drága ajándéktárgyakat fafaragnak
-A rendőrt tisztelik az emberek, monnyuk nem is a trafipax a legfontosabb dóguk
De itten nincs olyan rend mint Dubaiban.
Más most nem jut az eszembe, kérem kaccsojja ki...
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 09:37:25
asszem az élet itt ér véget. ahogy a povaregényben mondják: én mondom bazmeg, ehhez a melóhoz puska kellett volna bazmeg. megyek veszek én is. de az sem megoldás. a gyermekemre és a feleségemre ki fog egész nap vigyázni, míg nekem dolgoznom kell???????????????????
Kisangyal 2009.02.09. 09:40:31
Amúgy is nekünk kell rendet csinálni, senki sem fog helyettünk.
Csakhát birka nép a magyar mint tuggyuk :(
Na ezért is vagyok itt a kölkömmel együtt, mert nem szeretném ha baja esne. Pláne mi lesz pár év múlva...
Kisangyal 2009.02.09. 09:42:01
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 09:42:36
"Szeretném részletesen összefoglalni az egész helyzetet. Több éve járok szórakozni erre a szórakozóhelyre és kijelenthetem, hogy egy teljesen normális, kulturáltan szórakozni tudó réteg kedvel szórakozó helye volt ez klub. Az elmúlt 5 évbe mióta idejárok soha egy verekedést nem láttam, max 1szer egy pofon elcsattant, de ennyi. Tegnap este is egy szokásos bulinak indult, ugyan azok az arcok, ismerősök, barátok. Fél 1 fele megjelentek a veszprémi kézilabdázik is, de ez egy természetes jelenség volt, mivel ez egy általuk is gyakran látogatott hely volt. Mindig jól el tudtak vegyülni discoban, tehát soha nem voltak nagyra magukra, hogy ismert sportolok, soha nem nagyképűsködtük. Sőt nagyon közvetlenek voltak (ha ez ember leállt velük beszélgetni akkor gyakran meghívták 1-1 italra), szóval egy szimpatikus társaság benyomását keltették mindig.
Fél 2-2 tájékán mikor kiment az illemhelyre, akkor a beléptetőnél ott ált kb 15 db nagydarab, kigyúrt, fejő, barátságtalan kinézetű cigány. Ekkor meg is jegyeztem magamnak, hogy ha ezen az estén nem lesz verekedés, akkor soha (de eszembe sem jutott az, hogy itt majd a kés kerül elő). Lementek a zsúfolt szórakozóhelyre, aminek az lett a vége, hogy többen inkább elhagyták a helyet. Ismerőseim megrökönyödve kérdezték tőlem, hogy honnan került elő ez a társaság, mert soha senki sem látott még ilyet Veszprémben (ezt nem mellé beszélés, mivel évek óta a szombat estéim nagy részét Veszprém vmelyik szórakozóhelyén töltöm, és én sem láttam őket sohasem).
A cigány társaság látva a szűkös helyet felmentek az emeletre, ahol egy koktél bár van, majd 3 óra magasságában ismét lejötték a picében található disco részre, ahol szinte egyből belekötöttek a pult környékén állókban és így a MKB Veszprém kézilabdázóiba is. A filmekbe illő verekedés egyből kialakult: ordibálás, székdobálás. Ütöttek mindenkit aki épp ott volt. Ekkor a villanyt felkapcsolták, zene leállt majd megpróbálták szétszedni őket. Ezek után kimentek az utcára és kint folytatódott a verekedés. Majd jött a barátom és mondta hogy a Kozmát kint az utcán a bejárat előtt a CIGÁNYOK SZÍVENSZÚRTÁK és ott fekszik az útesten. Mikor kimentünk már ott voltak a mentők, akik több perce élesztették újból, és a rendőrök kérdezgették ki az embereket.
A konkrét esetet nem láttam, amikor leszúrták, de az előzmények alapján egyértelműen kijelenthető hogy a 15 fős CIGÁNY társaság a tettes. Szerencse a szerencsétlenségben hogy a szórakozó hely meg az utca ahol leszúrták Kozmát az is be van kamerázva."
Zuzuka 2009.02.09. 09:42:55
félelem van és terjed!
@Pepin bácsi: sejtem, láttam a képeket...
havajj 2009.02.09. 09:43:59
Ha soha senki nem mondja meg egy gyereknek, hogy 2+2=4, akkor 40 évesen se fogja tudni.
Az ilyen aberrált draskovics féléknek kellene már megtanulni, hogy nem az az igazi baj, ha ezt 40 évesen akarod megértetni a gyerekkel, hanem ha az általános iskolában nem taníttatod meg neki.
40 évesen már késő matekozni.
És akkor elkezdhetünk szelektálni, hogy ki az aki nem tudja, hogy 2+2=4, és mivel nem látunk a fejükbe hogy ezt tudjuk, így marad az egyszerűbb megoldás, a származás szerinti megkülönböztetés.
De ez elég bántó lehet azokra nézve, akik tudják, de brazilok.
Nem a cigányok a bűnözők, és nincs olyan, hogy "cigánybűnözés". Olyan van, hogy azok az emberek, akik ott vannak és bűnöznek, azok bűnözők.
Történetesen most cigányok. De feltételezem mindenki hallott már olyan bűnszervezetről, akik nem cigányok voltak. Csak nekik nem volt ilyen feltűnően eltérő az életmódjuk.
És ki a hibás ezért? Meg hogy segélyből élnek? Miért dolgoznának bandázás helyett, ha egyszer így is megkapják a segélyt.
Meg olyan van még, hogy van sok gyökér MAGYAR, akik bevezették, hogy meg lehet úszni bármit, azzal, hogy én cigány vagyok, ezért hátrányos helyzetű. Na őket kellene első körben deportálni.
Kisangyal 2009.02.09. 10:01:56
Sok dologban igazad van, de szerintem nem mindenben. Valószínűleg a más tapasztalatok miatt.
Tudod miért van cigánybűnözés?
Mert vannak kifejezetten olyan bűncselekmények, amelyeket kifejezetten cigányok művelnek, senki más. És ez tény!
Nem csak én mondom, hanem szakemberek is...
És még valami: az ázsiai emberek pl generációk óta nem gondolkodnak előre, ezért jellemzően az utódaiknak sem nagyon megy pl az insallah miatt.
Ezeknek az embereknek hiába magyarázod naponta többször, soha nem fognak előre gondolkodni.
Kisangyal 2009.02.09. 10:05:51
Ilyesmiről beszélt a miskolci kapitány is, az elmúlt időszakban minden utcai rablást cigányok követtek el. Nem mind, de aki igen az az volt.
No lassan megyek alvadni, pá mindenkinek!
Zuzuka 2009.02.09. 10:06:05
minek dógozzanak, több a segéj mint az én fizetésem!!! ezabaj!
Dr Net Elek (törölt) 2009.02.09. 10:15:32
Kisangyal 2009.02.09. 10:25:49
"Mert növeli, ki elfödi a bajt" Illyés Gyula
Meg még egyet: Mindenhol külön élnek a mindenféle népek maguktól egy helyre telepednek. Ha nem is az összes, de a nagyja...
Na má télleg megyek
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 10:33:27
Jó éjt Ángyom!
Pepin úr itt van-e?
Troppauer Hümér 2009.02.09. 10:36:13
Qrwahétfő.
Sajnálom a sportolókat, részvétem a gyászolóknak, mihamarabbi gyógyulást a sérülteknek.
Elolvastam a hozzászólásokat.
Elítélem azokat az embereket, függetlenül attól, hogy milyen származású, akik ilyen dolgokat tesznek.
Elítélem azokat az embereket, akik a felelősség elől a származásuk mögé bújnak, és onnan habzó szájjal ordítanak, hogy RASSZISTA!!!
Elegem van abból, hogy az ilyen emberek úgy gondolják, hogy bármit megtehetnek, csak mert azok, amik.
Sajnos az igazságszolgáltatás és a jogrendszer malmai nagyon lassan őrölnek. Ha jól tudom, akkor az olaszliszkai esetben sem született még ítélet. Az akkori nagy hírverést kihasználva kellett volna olyan ítéletet hozni, ami példa értékű, és elrettentő erejű. Szerintem ebben az esetben sem lesz ez másként. Tárgyalás tárgyalás után, aztán öt év múlva a bűnösöket bizonyíték hiányában felmentik, az előzetesben eltöltött idő miatt meg még kártérítést is kapnak az államtól.
Röhej az egész.
Pepin bácsi 2009.02.09. 10:44:23
Mokele-Mbembe 2009.02.09. 10:45:16
AlulírottFentemlített 2009.02.09. 10:46:15
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 10:51:12
:D :D :D
Grafit Macsek 2009.02.09. 10:51:13
Mokele-Mbembe 2009.02.09. 10:52:52
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 11:01:36
1. lennél te tanár mándkon szívesen
2. a te kisiskolás lányodnak dugjanak fel budikefét.
nem szeretnéd? vagy igen?
havajj 2009.02.09. 11:10:27
Nem lehet egyetlen embert se megkülönböztetni a vallása, politikai nézete, vagy származása miatt. Erre vezethetők vissza az emberiség legnagyobb (és újra és újra megjelenő) bűnei a holokauszttól az atombombán át a wtc-ig.
Tudom én, hogy te se így gondolod a cigánybűnözést, csak sajnos az a nem kifejlett értékrendű, szintén 8 éves magyar gyerek nem fogja tudni, ha ilyeneket hall a tv-ből újságokból.
És ha ez a két 8 éves 30 év múlva találkozik, akkor ugyanitt fogunk tartani.
Bár maga a megkülönbözetetés nem sértő, csak ha hátrányos. Sőt néha szükséges. Csak nem a társadalom részéről.
Egy rendőrkapitánynak a dolga pl. felismerni, hogy a miskolci lakótelepen a cigányok bűnöznek, és ezt elmondani egy interjúban. De nem azért, mert úgy gondolja, hogy a cigányok már csak ilyen bűnözők, hanem azért, hogy a gyengeelméjű felettesei, akik azonnal kirugatnák az ő alá tartozó egyik senki-utolsó közrendőrt, ha megpróbálnának fellépni egy cigány ellen, most már talán kevésbé tehessék.
Grafit Macsek 2009.02.09. 11:11:42
Nem lennék tanár Mándokon, és eltörném a kezét a 2. esetben résztvevőknek.
Azért írtam, hogy állítanék kötelességeket is, nemcsak jogokat. És egyébként majd a sitten szerintem megkapják a büntetést duplán...
Troppauer Hümér 2009.02.09. 11:22:58
Igazad van, nem szabad senkit sem ilyen módon megkülönböztetni. De a megkülönböztetést sokszor a cigányok provokálják ki azzal, hogy a felelősséget, gyanúsítgatást kapásból azzal a kérdéssel hárítják el, hogy "Azé', mee cigány vagyok???"
Tehát ha Te nem is akarod az etnikai különbségeket előhozni, előhozza az, aki sáros. És ameddig a jogrendszer és a sok balfasz politikus ezt megengedi, addig ki is fogják használni. Sokkal egyszerűbb a rendőrt baszogatni azzal, hogy "Ilyet nem szabad mondani, ki vagy rúgva!", mint a képébe vágni az elkövetőnek azt, hogy "Nem baszdmeg, hanem azért, mert ezt és ezt tetted!".
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 11:28:43
be kell látni a rendőrök nem védenek meg. pedig nem kevés a 45.000 rendőr. a főkök miatt. a legjobban bevált megoldás a kiközösítés! őskorban már vol ilyen, azótais. aki ijen bűncselekményt követ el, na legyen kiszolgálva a boltban. sok olyan szolgáltatás van, ami nem közszolgáltatás. legyen joga a magánszolgáltatónak ahhoz, hogy azt mondja, te ide nem jöhetsz be. romániában a cigányember nem mehet kocsmácsba, ha nincs heti 3-4 pecsétje a kiskönyvben, hogy annyi napot dolgozott már a héten. EU tagok? jééééé? ott lehet? sorolhatnám ezt napokig. megoldás kell, mert a többség(magyar és nem magyar, mindegy, békés, rendes emberek) rettegésben élnek!
Grafit Macsek 2009.02.09. 11:40:43
Zuzuka 2009.02.09. 11:53:26
kit bántott a gárda? felvonultak, jelen voltak, sírokat tettek rendbe, parlagfüvet irtottak - és biztonságot adtak a falusiaknak. a vidéki öregek imátkoznak értük, mert félnek.
Grafit Macsek 2009.02.09. 12:06:07
KÁJZERSZÓZE 2009.02.09. 12:25:01
konzervatorium.blog.hu/2009/02/09/bunozo_ciganyok_marpedig_vannak
Zuzuka 2009.02.09. 12:25:37
de hazagyönni sem félek éccaka sehonnanse.
Troppauer Hümér 2009.02.09. 13:21:33
Sertésszelet lyóasszon módra, coca cola
KV+cigeretta
Munka dögivel.
Troppauer Hümér 2009.02.09. 14:03:23
Mindenkit elragadott a rusnya karvaj?
Vagy még ebédeltek-e?
Dr Net Elek (törölt) 2009.02.09. 14:11:00
Má a sertésszelet lyóasszony módra.
havajj 2009.02.09. 14:17:20
Dr Net Elek (törölt) 2009.02.09. 14:20:16
Troppauer Hümér 2009.02.09. 14:20:17
Fogalmam sincs, hogy hogyan kell elkészíteni.
A kaja tartalmaz jó sok sültkrumplit, gombát, hagymát és császárszalonnát, valamint egy jól megfokhagymázott sertésszeletet. Mindezt egyben, tepsiről lapátolták a tányéromba bele.
De jó volt, és kivételesen kiadós is.
Troppauer Hümér 2009.02.09. 14:21:23
Na igen. :D
Dr Net Elek (törölt) 2009.02.09. 14:40:37
Troppauer Hümér 2009.02.09. 14:55:51
Mokele-Mbembe 2009.02.09. 17:18:52
Haszta mannyana.
Zuzuka 2009.02.09. 18:03:44
Kisangyal 2009.02.09. 18:38:54
@havajj:
Szerintem egyik gyerek sem úgy születik, hogy ferde szemmel néz a cigányokra és ezt nem is lehetne sehogy sem rájuk erőltetni.
Ilyen csak akkor fordulhat elő, ha már negatív tapasztalatokat szerzett, ami lásuk be már az óvodában, iskolában sem ritka eset.
Soha nem mondtam a gyerekemnek semmit a cigányokról, de egy pár negatív tapasztalat óta kerüli őket nagyívben.
Én személy szerint nem a felsorolt okok miatt különböztetek meg valakit, hanem mert a sok tapasztalat miatt a viselkedése, kinézete miatt pontosan be tudom sorolni valamelyik rétegbe pl. mert koszos, büdös, kiabál, káromkodik, kötekszik, stb... egyszóval a civilizált viselkedés legkisebb csírája is hiányzik belőle, egyszerűen nincs igénye a normális és higiénikus életre.
Vagy mert a jellemzően bűnözők tulajdonságaival bír...
Nemrég olvastam és ez nagyon igaz:
" előítéletes az, aki ha melegvizet akar, a csap piros részéhez nyúl először"
Az előítélet az emberi természet alapvető velejárója az ősidők óta, ami nélkül az emberi faj már rég kihalt volna.
Ez az oka annak is, hogy ha meglátok egy tiszta, normálisan felöltözött, viselkedni tudó cigányembert semmilyen negatív érzésem nincs vele kapcsolatban, több ilyen ismerősöm van, akik tisztában vannak a nézeteimmel és nem zavarja őket, mert tudják, hogy nem nekik szól a dühöm. Akiknek szól, ők szidják a legjobban!
Ismerek cigánylányokat akik piacoznak és nem volt pasijuk. Azt mondták azért, mert nekik cigány ember nem kell, mert azok csak isznak, gépeznek és nem dolgozik egy sem, ezért nekik magyar ember kell. A nyáron találkoztam velük, magyar fiuval voltak és férjhez mentek hozzájuk.
Szóval ha az a bizonyos két 8 éves találkozik harminc év múlva, nem a médiából hallott dolgok miatt fognak úgy viszonyulni egymáshoz ahogy.
De a mai magyar média is megérne egy misét, katasztrófális úgy ahogy van.
A másik: soha nem fogom megérteni, hogy miért olyan hatalmas bűn, ha kiejtem a számon azt a szót, hogy cigány. Hát könyörgöm ők is így hívják magukat! mégse hívhatom japánnak, mert nem az. Én sem háborodok fel, ha magyarnak titulálnak mert egyszerűen az vagyok. Itt hivatalosan így kezdődik a személyleírásom: race: white.
Most kezdjek el én is kiabálni a világba, mert meg vagyok különböztetve???
Hát bakker ha pl keres valakit a rendőrség nem könnyebb ha leszűkítik a kört és tudják, hogy kínait, indiait, fehéret vagy feketét?
Kisangyal 2009.02.09. 19:05:34
De mondom: aki nem érti, menjen el egy borsodi településre, vagy miskolcra.
Valami oka csak van, hogy az emlegetett dolgokat egy borsodi ember sem fogadja el!
Vagy arrafelé mindenkinek valami genetikai mutáció folytán elferdült nézetei vannak?
havajj 2009.02.09. 19:19:15
@Kisangyal: a cigány szó kimondásával nincs is baj, azzal van baj, hogy sokan azt hiszik, hogy baj van vele.
Amúgy tudom miről beszélsz, én is utálom a kijabálós, koszos büdös, stb. embereket.
Viszont a kisgyerekekben nem vagyunk egy véleményen. Bár nekem nincs, de tudom, meg emlékszem, hogy egy gyerek mennyire fogékony a tanulásra.
Ezeken a tanult dolgokon nem sokat gondolkodik az ember, mert tök természetesnek veszi. De ha visszagondolsz, hogy van-e olyan dolog az életedben, amit akár csak egyszer is hallottál a szüleidtől, és utána természetesnek vetted, és mindig eszedbe jutott, biztos találsz.
Nekem elég lett volna, ha appa eccer azt mondja, hogy már megint ezek a büdös cigányok, és megjegyeztem volna. Onnantól nincs sok visszaút, még ha értelemmel gondolja is végig az ember, benne marad hogy ők mások.
De vót egy nálam sokkal okosabb ember, aki ennek nagyon jól megragatta a lényegét. Bár ő nem ebben az összefüggésben monta, de szerintem idevág:
„Egy politikai rendszert 6 hónap alatt le lehet váltani, egy gazdasági rendszert 6 év alatt át lehet szervezni, de a társadalmihoz 60 év kell.”
Vagyvalamiijesmi. És ulláccik öregszem is, mer a nevére meg nem emlékszem. :S
Kisangyal 2009.02.09. 20:29:08
Gasztro (o)(o):
Babfőzelék füstölt csülökkel
Briguszka 2009.02.09. 21:32:32
Gasztrocsecse: kaszásleves, benne füstölt csülök , zőccség , tejföl tojás. szuper lett.
A gyereknek meg nem izlik. De a drappokat se szereti :) Okos gyerek
Briguszka 2009.02.09. 21:49:44
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.09. 21:55:30
Mózes - úgy írják - 40 évig kószált a pusztában-sivatagban a népével csakis azért, hogy kihaljon az a generáció, amelyik még élt Egyiptom földjén... és ő maga sem volt kivétel: nem lépte át a határt.
A 60 év meg - bár itt nem társadalmi rendszerről van szó - hát bő hatszáz év is eltelt azóta, hogy az indiábóljöttek megjelentek itt (no meg egész Európában is).
Vannak Spanyolországban, Franciaországban - mindenhol. Össze is jönnek évente egyszer a Camargue vidékén ünnepelni: lakókocsikkal, lakóautókkal a legtöbben, mert kóbor nép megmásíthatatlanul, ha lakásba kényszeríted is. Csak arrafelé nem tudnak megélni munka nélkül.
Írhatnék az afro-amerikaiakról is, akik (elég egyszer betenned a lábadat Afrikába, mint én) csak annyira egységes nép, mint az európaiak... és a különbségek annál jobban látszanak (Afrikában persze direktben kijönnek a törzsi háborúk) minél jobban próbálod egy skatulyába gyömöszölni őket. Aki az USA-ban él, mesélhetne erről. Hogy hogyan mennek tönkre a lakótelepek-negyedek attól kezdve, hogy az első afro beteszi oda a lábát addig, hogy nem marad egyetlen "WASP" sem, majd senki rajtuk kívül, majd öt év múlva, mikor otthagyják a negyedet (mennek tovább - de egy fillért sem költöttek lakhatásra) hogyan kell a házakat legyalulni, hogy az építőipar nagyobb dicsőségére még nagyobb, még drágább házak épüljenek, amikbe legelőször a tehetősek költöznek - s megint elölről.
Shakespeare-től idéznék végül:
"A rózsa éppoly illatos marad akármi néven. Mi hát a név?..."
Briguszka 2009.02.09. 22:01:36
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.09. 22:25:38
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.09. 22:54:24
Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.02.09. 23:19:50
"...felmerült a gyanú, hogy Ausztria felé menekül. A magyar rendőrök ezért az osztrák kollégáik segítségét kérték, akik a határtól 130 kilométerre, az A2-es autópályán állították meg..."
Tessék mondani, kéremszépen, a határon nem áll senki? Tudom, szélnek eresztették az őrzőket, de volt olyan, hogy a közös uniós tagság ellenére sem engedtek be magyarokat a sógorok, vagy az északiszomszéd - de az Audival menekülő szegényeket nem állította meg senki? Vagy csak nem merte...
Kisangyal 2009.02.10. 00:31:04
Nem tudom biztosan, de nem lehet, hogy akkoriban csak ideiglenesen voltak ott?
Én még mindig nem értem, hogy miért csak 2-3 gyanusított van a 15-30 főből?
És a sztojkára miért mondják, hogy "nem állt fönn a szőkés veszélye" vagymi a szösz, ezért nem adtak ki nemzetközi körözést ellene. Nincs is meg, ez nekem erősen téglagyanús...
Meg a kiskunlacházai eset. Aszonták annyi nyom vót, meg dns, hogy minnyá elfogják a tetteseket, ezé nem ajánlottak föl nyomravezetői jutalmat se. Monnyuk a népek biztosra mondták a sztojkáékat, hát érdekes módon ott se lett meg a tettes, de sűrű mély hallgatás az van...
Hát most mit gondoljon az ember lánya józan paraszti ésszel?
KÁJZERSZÓZE 2009.02.10. 07:53:32
Pepin bácsi 2009.02.10. 07:58:19
Lyelentem itten nem történik semmi.
Gyugalom van és fokozott rendőri jelenlét
KÁJZERSZÓZE 2009.02.10. 08:14:33
hideg is van, vagy csak a fent írt két dolog?
hallom megint nem volt áram arrafele..... Mék lyó hoty itten nincsenek gázok. viszont ha a Sztojka errefele szökik, ideje lesz nyitott szemmel lyárnunk.
Kisangyal 2009.02.10. 08:21:37
Asszem én má túltúráztam magam ezzel a qrwa témával és csak magunkat tudom hibáztatni mert hagytuk/juk.
"I am hungarian but I do not understand one thing....The gypsies came to the place,punched the bartender girl on the face and broke her jarbone. Only Marian Cozma,Zarko S. and Ivan P tried to give help. A place full with hungarains,and only those three brave foreign guys tried to do somehing against the over numbered gypsies...
I feel so sorry for them."
www.youtube.com/watch?v=9PLD8bbw8Vw
Asszem ezzel be is fejezem...
Pepin bácsi 2009.02.10. 08:23:09
az áram nem ment el, csak a sztojka...
sesum papa meg még nem gyött
Briguszka 2009.02.10. 08:36:10
Amúgy jóóóóóreggelt!
Zuzuka 2009.02.10. 08:38:30
azokkal a lovakkal mán árkon-bokron túl vannak... pont ide gyönnek, hát nem örülünk!
Pepin bácsi 2009.02.10. 08:38:44
lyól oda kötöttem ety thulyához a zudvarban, nem tuggyák meglovasittani
Pepin bácsi 2009.02.10. 08:40:32
a rómaiak vagy a .... ?
KÁJZERSZÓZE 2009.02.10. 09:04:34
a lómaiak loptál el a lovadat szelintem.löklyétek a padlóla le, de nagyon dulván a sok plolit!!!!!!!!
Pepin bácsi 2009.02.10. 09:21:37
sült lizs van ?
KÁJZERSZÓZE 2009.02.10. 09:38:23
Na jó van bakkel, akkol kélek egy bolzas boldát pálolt lizzsel és egy kolsó cspolt bolsodi sölt is kélek.
gurultunk mindannyian.
Pepin bácsi 2009.02.10. 09:51:31